اخر الاخبار

ضرائب اليوتيوب الطريقة الصحيحة لكتابة بيانات الضرائب فى جوجل ادسنس من الهاتف

 ضرائب اليوتيوب الطريقة الصحيحة لكتابة بيانات الضرائب فى جوجل ادسنس من الهاتف

هنتكلم مع بعض عن كل ما يتعلق بالموضوع ضرائب اليوتيوب
او ضرائب جوجل ادسنس و انا عارف انا عارف ان الموضوع
ده احنا تكلمنا عنه في اكثر من حلقه قبل كده.

كيفيه كتابه ضرائب جوجل ادسنس

ولكن اكيد انتم عارفين خلال الفتره الاخيره بدا يظهر بعض المشاكل

عند ناس كثير جدا لما بتيجي تقدم المعلومات الضريبيه في ساعتها خاصه

ان المغلي الى اليوتيوب كانت من لديهن خلصت يعن المفروض ان المغلق

اخرها كان 31/5 طب دلوقت احنا خلاص دخلنا في الشهر 6 فبالتالي.


بدات تظهر مشاكل كثير عند الناس وطبعا ناس كثير برده عندها اسئله

محتاجه ان هي تعرفها الاجابات بتاعتها فان شاء الله من خلال موضوع

النهارده احاول اجاوب على كل الاسئله اللي سالته وكمان هنحاول ان احنا

نحلم مع بعض كل المشاكل اللي ممكن تقف قدام كم في ما يتعلق بموضوع.


طريقة تقديم المعلومات الضريبية فى ادسنس


ضرائب اليوتيوب او دراي جوجل اسيست ولكن ولكن المطلوب من

حضراتكم هي حاجه واحده بس تركزي معي كويس جدا في كل كلمه انا

باقولها فيقيد المراجعه هنعمل ايه في الموضوع ده او هنحل المشكله دي ازاي

لو تفتكروا قبل كده انا كنت بعثت كمان هحاول اشوف اكثر من حساب جوجل ادسنس.


واشتغل عليهم بالفعل انا بقى لي دلوقتي اكثر من 10 ايام او 11 يوم يمكن

يشتغل على اكثر من 15 حساب جوجل اكسنت وجربت اكثر من طريقه

والحمد لله تقريبا كل الطرق اللي انا اشتغلت بها انك تعبت معي بدون اي مشاكل

خلونا نتكلم بشكل عملي علشان خاطر برده الناس تبقى فاهمه او ابقى.


طريقة كتابة المعلومات الضريبية فى جوجل ادسنس


الفكره واضحه بشكل افضل ناس طبعا دلوقت احنا عايزين نقدم المعلومات

والضريبيه بتاعتنا فبالتالي بيدخل على حساب جوجل ادسنس بتاعنا عادي بعد

كده بروح على القسم الخاص بك الدفعات بعد كده نروح على الجزء الخاص بي

الاعدادات بالضغط على اداره الاعدادات من ابدا ننزل على الجزء الخاص بي

المعلومات الشخصيه اللي هو اسمه ايه العنوان اغلبنا طبعا اغلبنا طبعا البنات بتاعت.



اللغه العربيه ملحوظه البيانات دي كلها بيانات غير صحيحه ده فقط مجرد

حساب انا عامله كده علشان خاطر اشرح تمامبتاعك لو النموذجي توافق عليه

وجاب لك الحاله مقبول تمام زي الفل كده يبقى انت خلاص قدمت المعلومات

الضريبيه بتاعتك بدون اي مشاكل طب ما اخترت ان انا فعلا جئت تقدم المعلومات

الضريبيه والبنات بتاعت كاتبه باللغه العربيه ولكن دردشه في انهي خالص.


طريقة ملىء النموذج الخاص بضرائب اليوتيوب


طلب مني ارسال مستندات طلب مني ارسال المستندات وجايب لي الحاله قيد

المراجعه هاعمل ايه يبقى في الحاله دي قدامك برده حل من الاثنين ايه الحل

الاول هو انك بتبعث لهم انموذجا و بتبعث لهم المستند اللي هم عايزينه يعني

تبعثهم مثلا صوره البطاقه او بتبعث لهم صوره جوا السفر او بتبعث لهم

رخصه القياده ده الحل الاول ان انت بتبعت لهم المستند اللي هم عايزينه.


طب نفتالين انا مش عايز ابعث مستند لا انا مش عايزه ابعث مستندات

وعايز اريح دماغي من الموضوع ده كله يبقي حل المشكله دي ازاي او ازاي

احل موضوع قيد المراجعه يبقى هنا بقى بيدخل على الطريقه الثانيه الثانيه وقولي

انا برده جربتها واشتغلت معي واللي بالمناسبه دي الطريقه اللي انا بفضلها يعني

الطبفي الحاله دي هنعمل ايه بقى يعني دلوقتي انا جربت الطريقه.


كيفية ملء إستمارة الضرائب لاستلام ارباح اليوتيوب


الاولى ما دفعتش معي وعايز اجرب الطريقه الثانيه يبقى الاول لازم تحذف

لازم تحذف انموذج الاولاني النموذج الاول اللي انت قدمته ما توافقش عليه او

النموذج الاول اني اللي انت قدمته وجايب لك قيد المراجعه المفروض تحذفه الاول

عشان خاطر تقدم بقى النموذج الثاني بعد ما كتبت الاسم بتاع بقى اللي هو الانجليزيه

يتحذف وازاي بكل بساطه بتدخل على المعلومات في الضريبيه في.


الولايات المتحده بعد كده بتختار اداره المعلومات الضريبيه بعد كده هتلاقي

النموذج القديم موجود قدامك قيد المراجعه وبتلاقي جنبه كده علامه سله المحذوفات

كده بتضغط على سله المحذوفات دي او الضغط على علامه الحذف دي هتلاقي ان

النموذج القديم اتحذف وتبدا التقدم النموذج الجديد بعد ما غيرت الاسم بتاعك به

اللغه الانجليزيه يبقى دي الطريقه الثانيه وزي ما قلت لكم دي اللي.


معلومات جديدة بخصوص تقديم المعلومات الضريبية فى جوجل ادسنس


انا شخصيا تفضلها واللي انا شخصيا اشتغلت بها في اكثر من حساب هنيجي بقى

لي الطريقه الثالثه من فتره ان انا دلوقت جربت الطريقه الثانيه برده ما نفعتش معي

وده نادر جدا يعني نادر جدا ان الطريقه الثانيه دي ما تشتغلش معك دلوقتي بقى

انا بردهرقم موبايل او ضايف رقم الموبايل بتاعك بعد ما خلاص كتبت البيانات

بتاعتك كلها بالانجليزي هتيجي على اخر حاجه خالص بقى اللي.



هي لغه المستنديه شايفين لغه المستندي بدل ما هي باللغه العربيه هتخليها

باللغه الانجليزيه يعني هنا مكتوب لغه المستند المفضله العربيه هتضغط هنا

كده وبعد كده هتضغط على اللغه العربيه وتختار اللغه الانجليزيه تمام تتحفظ كده

بتختار الانجليزيه الولايات المتحده تمام وبعد كده برده نفس الشي تضغط عليها

كلمه حفظ الضغط على كلمه حفظ هيبدا يحفظ معك المعلومات يبقى انا كده خلاص.


الطريقة الصحيحة لكتابة المعلومات الضريبية


غيرت البيانات بتاعتك كلها من عربي الى انجليزي وكمان غيرت لغه المستندات

من عربي لانجليزي هتبدا هتروح على المعلومات الضريبيه في الولايات المتحده

اداره المعلومات الضريبيه وتبدا تقدم المعلومات الضريبيه بتاعتك ونفس الشيء

لو انت عندك نموذج تقديم لو انت عندك نموذج قديمه تبدا.


تحذفه علشان خاطر تقدم النموذج الجديد تمام كده يبقى دول الثلاثه طرق اللي

انت ممكن تستخدمهم علشان خاطر تقدم المعلومات للتربيه بتاعتك وان كان

زي ما قلت لكم افضل طريقه فيهم ان احنا

فقط من غير الاسم من اللغه العربيه الى.

تعليقات



    Font Size
    +
    16
    -
    lines height
    +
    2
    -